سرباز عدالت

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

به گزارش همه با هم، به مناسبت 21 تیرماه سالروز قیام مردم مشهد در مسجد گوهر شاد موج وبلاگی " عفاف و حجاب" در سایت مرجع وبلاگ نویسان سیستان و بلوچستان منتشر شد.
با توجه به نام گذاری 21 تیرماه به عنوان "روز عفاف و حجاب" مرجع وبلاگ نویسان سیستان وبلوچستان موج سایبری در همین راستا برگزار می نماید.



69879
محور های موج وبلاگی:
عفاف و حجاب، میراث انبیا الهی
عفاف و حجاب، سیره نبوی و سبک زندگی اسلامی ایرانی
عفاف و حجاب، هویت اسلامی، خود باوری ملی
عفاف و حجاب، بهداشت و سلامت روان، شادی و نشاط اجتماعی
عفاف و حجاب، امنیت اجتماعی
برای حمایت از این موج سایبری ضمن باز نشر این مطلب، مطالب خود را در قالب مقاله، خبر، یادداشت، عکس، طنز، شعر، داستان، پوستر، کلیپ صوتی و تصویری و... در قسمت نظرات این مطلب در سایت "همه با هم" ارسال نمائید.

شرح واقعه قیام مردم مشهد به شرح زیر میباشد:
صبح جمعه 20 تیر سال 1314، قزّاقان رضاخان برای متفرق ساختن مردم وارد عمل شدند و بی محابا به روی مردم تیراندازی کردند و در این ماجرا، حدود یک صد نفر کشته و زخمی شدند. اما مردم متفرق نگشتند و مقاومت کردند. پس از این هجوم، مردم از اطراف با ابزاری از قبیل داس، بیل و چوب و... به طرف مسجد سرازیر شدند. مسجد گوهرشاد لبریز از جمعیت گردید. روحانیان به ترتیب بر بالای منبر حضرت صاحب الزمان(عج) قرار گرفتند و به سخنرانی پرداختند. روز شنبه 21 تیرماه در مسجد؛ شعارهای ضد سلطنت و ضد حجاب زدایی داده می شد و مسجد یک پارچه سرود مقاومت سر داده بود. وحشت مقامات دولتی را فرا گرفت. سرانجام رضاشاه دستور داد که همه را دستگیر و مجازات نمایند. سران شهربانی و آگاهی، نیروهای خویش را هماهنگ کرده، قرار گذاشتند پس از نیمه شب، تهاجم خود را آغاز نمایند. قزّاقان نیز از قبل در نقاط حسّاس شهر و اطراف مسجد گوهرشاد مستقر شدند و مسلسل های سنگین را بر بام های مشرف به مسجد کار گذاشتند.
حیله اسدی، نائب التولیه آستان قدس رضوی
قزّاقان و نیروهای شهربانی و آگاهی که در اطراف مسجد و نقاط حساس شهر مشهد مستقر شده بودند، شایع کردند که برای حفاظت از بانک ها آمده اند. اسدی، نایب التولیه رضاشاه، از نقشه کشتار مطلع شد و چون می دانست که مجتهدان هم در مسجد هستند، درصدد برآمد که آن ها را از آن جا خارج کند. از این رو، به دروغ پیغام فرستاد که تلگراف شما را اعلی حضرت همایونی پاسخ گفته، تشریف بیاورید برای مذاکره و با این حیله مجتهدان را از کشیک خانه به مسجد دارالتولیه کشاند. او می دانست اگر مجتهدان و عالمان طراز اول در این حمله و یورش کشته شوند، خراسان یک پارچه آتش خواهد شد و این آتش، گسترش خواهد یافت و دیگر به هیچ روی نمی توان از آن جلوگیری کرد. پس با این حیله علما را از مسجد خارج ساخت.
فتح مسجد گوهرشاد
پاسی از نیمه های شب دوازدهم ربیع الثانی گذشته بود که صدای غرش مسلسل های قزّاقان، حرم مطهر امام رضا علیه السلام را به لرزه انداخت و سربازان شاه، به فرماندهی سرلشکر ایرج مطبوعی، برای فتح مسجد گوهرشاد به حرکت درآمد. عده ای از مأموران مخفی رژیم، پیش تر وارد مسجد شده بودند و قرار بود آن ها از داخل وارد عمل شده و راه را برای ورود نیروهای رضاخان به داخل مسجد هموار کنند و چنین شد. دژخیمان اسلحه به دست، پا به درون خانه خدا گذاشتند و همه مسجدیان را از دم تیغ گذراندند.

وبلاگ هایی که این موج را حمایت می کنند:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۵ ، ۰۹:۳۴
h. piran


۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ هجری شمسی سالروز جنایت جنگی و حمله ددمنشانه حکومت نظامی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران است که از بندرعباس عازم دوبی بود. نباید بگذاریم این لکه ننگ حقوق بشر آمریکا از خاطره جهانیان و ملت ایران محو شود. این جنایت چهره حقوق بشر غرب و در رأس آن دولت جنایتکار آمریکا را آشکارتر کرد. جان انسان‌ها را نمی‌توان با پول خرید.

1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۹۵ ، ۰۹:۳۸
h. piran


همه با هم، مرجع وبلاگ نویسان استان سیستان و بلوچستان اقدام به برگزاری موج وبلاگی با موضوع "امنیت در فضای مجازی" می کند.
از آنجا که آسیب های فضای مجازی بسیارند و متاسفانه بخشی از جامعه یا از این مشکلات آگاهی ندارند و یا راه های مبارزه با این معضلات را نمی دانند، وظیفه ای سنگین بر روی دوش تمام فعالان فرهنگی و سایبری حاضر در این عرصه وجود دارد. لذا از تمام فعالان این فضا می خواهیم قلم ها را آماده کرده و راهنما و روشنی بخش جامعه باشند.
بخشی از راهبرد های مهم در این جنبش حول پاسخ به سئوالات زیر تعریف می شود، هرچند پذیرای دیگر سوژ های مناسب خواهیم بود.


1- مصداق های ناامنی در فضای مجازی چیست؟

2- خطرات فضای مجازی برای نوجوانان و جوانان چیست؟

3- چه خطراتی امنیت یک خانواده را در فضای مجازی تهدید می کند؟

4- چطور خانواده را از خطرات ناامنی در این فضا مصون و محفوظ بداریم؟

5- راه های حفظ امنیت زنان و دختران میهن اسلامی در این فضا چیست؟

7- لطمات و آسیب های حضور بیش از حد در فضای مجازی چیست؟

8- چقدر بین شخصیت حقیقی و مجازی افراد فاصله وجود دارد؟

9- مصادیق تقوا در این فضا چیست؟

10- حدود عفاف و حیا در فضا مجازی چیست و آسیب های رعایت نکردن آن چیست؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ تیر ۹۵ ، ۱۰:۲۶
h. piran