سرباز عدالت

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

و روزها در گذر زمان به محرم می رسند به ماهی متفاوت از همه ماههایی که هر سال تجربه کرده ایم و می کنیم. ماهی که دیرگاهی است دلها و ذهن های فراوانی را به خود مشغول داشته است و باعث آفرینش ها شده است و از تماشای این اتفاق بزرگ است که چشمه ذوق شاعران گاه می جوشد و ما به تماشای کلماتی دعوت می شویم که آن تاریخ از یاد نرفتنی را این گونه می سراید:
خیز و جامه نیلی کن روزگار ماتم شد
دور عاشقان آمد نوبت محرم شد
پای خون دل وا کن دست موج پیدا کن
رو به سوی دریا کن ساحلی فراهم شد
گریه کن گلاب افشان گل به خاک می افتد
باد مهرگان آمد قامت علی خم شد



نتیجه تصویری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۹۵ ، ۱۰:۴۷
h. piran

جانباز همان دلداده و آسیب دیده ای است که پرمایه ترین سرمایه خود را به مسلخ عشق برده است تا مُهر محبت و بندگی را بر پیشانی خود زند، همان کسی که با دریافت حقیقت وجود خویش به اوج انسانی خود رسیده و به دنبال رضایت خدا و بهشت ابدی است. او همان انسان خودباوری است که کرامت و شجاعت را در جان خود جا داده و جهاد را بهترین میدان عرضه اخلاص خویش به پروردگار محبوب خود می داند. شهیدان زنده جانبازان، شهیدان زنده ای هستند که خداوند این فرصت را به آن ها داده است سال هایی از عمر خودشان را همراه با مجاهدت و آزمایش دشوار بگذرانند. تنها تفاوت جانباز با شهید این است که آخرین رشته ارتباط او با عالم خاک قطع نشده است، برای آن که جانباز باید بماند و پیام شهیدان را فریاد کند، باید بماند تا کارهای ناتمامی را به پایان رساند.

55

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۹۵ ، ۰۷:۲۲
h. piran

به گزارش همه با هم، دفاع مقدس از قله های رفیع تاریخ انقلاب اسلامی در کشور محسوب می شود که به همه جهان نشان دادند امت اسلامی تا خون در رگ هایشان جریان دارد پای ارزش ها و اعتقادات خود ایستاده اند و این دفاع هر روز پر رنگ تر می شود. شاید نوع و ساختارش عوض شده باشد ولی اصل آن پا برجاست.

در جنگ 8 ساله تحمیلی سلاح حرف اول را می‌زد و در جنگ آمروز بصیرت و بینش حرف اول را می‌زند. جنگ دیروز و جنگ امروز دارای یک سری اشتراکات و تفاوت‌هایی با هم است، در بیان اشتراکات این دو جنگ، اولین نقطه اشتراکات، اهداف برپا کنندگان این جنگ‌ها است و نقطه بعدی، اهداف افراد حاضر در جبهه خودی است. در «جنگی که بود و جنگی که هست» هدف دشمن یکی و آن انهدام جبهه مقابل است.


مولفه که امروز باید در سرلوحه کار ما قرار گیرد تا بتوانیم همچنان راه 8 سال دفاع را با قدرت ادامه دهیم همان طور که رهبر انقلاب فرمودند می توان در سه بند خلاصه کرد؛

بستر تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم کنیم و با الگو قرار دادن مولفه های اقتصاد مقاومتی، خودکفایی و بی نیازی را محقق سازیم تا دشمنان نتوانند با اینگونه دستاویزها ما را تهدید کنند.
مرجع وبلاگ نویسان سیستان و بلوچستان در نظر دارد همزمان با هفته دفاع مقدس، جنبش ” دفاع همچنان باقی است” برگزار نماید.
این موج در قالب های یادداشت، عکس نوشته، پوستر، گزارش، عکس از دوران دفاع مقدس، خاطره جانبازان ایثارگران برگزار میشود و برای ارسال آثار لینک مطلب وبلاگ خود را در قسمت نظرات همین مطلب  ارسال نمایید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۹۵ ، ۰۷:۱۷
h. piran