سرباز عدالت

زندگی شخصی و شبکه های اجتماعی

يكشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۴، ۰۲:۰۷ ب.ظ

وقتی صحبت از روابط سالم و موفق می‌شود نباید نقش تأثیرگذار اما مرگبار فناوری را نادیده بگیریم. در دنیای امروزی افراد متأهل بیشتر از اینکه برای همسر خود وقت بگذارند سرگرم تبلت یا گوشی‌های هوشمند خود هستند.

 
جزئیات زندگی خصوصی‌ شما به خودتان مربوط است نه شبکه های اجتماعی!!!!

 
نکته‌ی جالب اینکه بیشتر زوجین سهم زیادی از وقت خود را با گجت های شان می‌گذرانند تا ریز ترین مسایل زندگی شان را در معرض نمایش عموم قرار می دهند و از اختصاص وقت کافی به شریک زندگی خود غافل می‌شوند و در پایان با تعجب از خود می‌پرسند چرا رابطه‌ی من با همسرم همیشه پر از چالش و مشکلات گوناگون است؟ 
 
جزئیات زندگی خصوصی‌ شما به خودتان مربوط است نه شبکه های اجتماعی!!!!
 
اردلان شجاعی  روانشناس و مددکار اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اخبار داغ فضای مجازی باشگاه خبرنگاران در پاسخ به اینکه چرا زوجین بیش از حد جزئیات زندگی خصوصی‌ شان را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند گفت :  امروزه به اشتراک‌گذاری ریزترین جزئیات زندگی خصوصی در شبکه‌های اجتماعی به عادتی مرسوم تبدیل شده است در صورتی که افراد از اثرات منفی و غیر قابل جبران فناوری بر روابط زوجین شناخت کافی ندارند.
 
جزئیات زندگی خصوصی‌ شما به خودتان مربوط است نه شبکه های اجتماعی!!!!
 
وی در ادامه اظهار داشت : زوجین باید قبل از اینکه جزئیات زندگی مشترکشان را در فضای مجازی با دیگران به اشتراک بگذارند باید از خودتشان بپرسند  اگر همسرم این اطلاعات را در اینترنت ببیند چه احساسی پیدا خواهد کرد.
 
این روانشناس تاکید کرد : زوجین هرگز نباید تمام جزئیات مربوط به دعواها یا روابط با همسرشان را در شبکه‌های اجتماعی یا نرم‌افزارهایی مثل وایبر  و دیگر شبکه های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارند و ا گر می‌خواهند رابطه‌ای شاد، سالم و طولانی‌مدتی را با همسر خود داشته باشند باید همه چیز را خصوصی نگه دارند.
 
جزئیات زندگی خصوصی‌ شما به خودتان مربوط است نه شبکه های اجتماعی!!!!
 
 
شجاعی در پایان متذکر شد : اگر چه فناوری مزایای زیادی دارد، اما نباید از معایب بی‌شمار آن نیز غافل شد. یادتان باشد برای جلوگیری از ایجاد هرگونه سوء تفاهم، دعوا و مشکلات دیگر در رابطه‌ی خود با همسرتان سعی کنید از فناوری و ابزارهای موجود عاقلانه استفاده کنید و به خاطر بسپارید ؛ اعتیاد به فناوری مانند اعتیاد به مواد مخدر و مصرف داروهای روان‌گردان است، اعتیاد به فناوری می‌تواند زندگی انسان‌ها بخصوص روابط زوجین را به نابودی بکشاند.
 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۴
h. piran

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی